RandomPieces

Alla inlägg under februari 2011

Av randompieces - 28 februari 2011 18:08

Hejsan...


Hade inget å gö.... Så jag skriver ett snabbt inlägg.... 


Har namnsdag idag ;) Hehe... Fick vykort av mormor... Jag förstår inte hur hon kan komma ihåg alla datum!!! Hon skickar jämt vykort när någon fyller år eller har namnsdag... Om jag kommer å ha ett sånt bra minne när jag är 80 så blir jag nog förvåndad... Jag som e så glömsk... Ska ringa å säga tack!


Aa... Hejs... 

Av randompieces - 28 februari 2011 17:39

Hej!


Har inte hunnit å blogga tidigare idag... Hade helt enkelt inte tid... Men bättre nu än aldrig   


Idag har jag mest gjort bra saker... Först så satt jag vid Tv:n till kl 11 typ... Okej...Den kanske inte var bra.... Men ändå...


Sen har jag varit å tränat.. Å jag fick inte ont i knäna... Fixk lite ont i knävecket i några sekunder... Men sen släppte det... Jag har varit ut med Tindra typ 3 gånger... Först så var det väl typ 10- 15 min.. Sen var det väl ca 1 timme... Så ja har tagit mycket kort... Men dom kommer inte nu... 


Vänta... Jag kan göra en konstiggrej så ni ser hur dagen gick till: (Kommer inte ihåg allt...


10- 11 Tv å frukost

11- 11.15? Va ute med Tindra

??

13. 40- 14. 20 Träning

14. 40- 14. 55 Va ute med Tindra

15.10 MAT

15. 25 Dammsuga hela huset... (Hade inget att gö, å det var skräpigt inne)

 16- 16.55 Va ute med Tindra...

17- 17. 25 Duscha


Nu tog jag tiden på ett ungefär... Kanske va 5- 10 minuter mellan ibland... Inte vet jag.... Men jag kommer ihåg på ett ungefär...


Sen har jag typ inte gjort nåmer... Läst tidningen å lite sådär. Å när jag säger läst tidningen så e det ju serierna.. Det andra är inte spännande... Å har inte tecknade bilder... Med pratbubblor.. Egentligen kanske det inte e spännande  ... Men bra! Det e vad   det e...


Ska dra!

Kommer bilder senare idag eller imån...


HEJDÅ!!!!!! 

Av randompieces - 27 februari 2011 15:29

Hejsan!!


Har varit å tränat... Ska städa rummet snart... Suck... Hur kan det vara så TRÅKIGT!!!!???? 


I alla fall så har inget å gö... städa gills inte...


Vet inte varför jag gjorde ett inlägg... Ja har ju inget å skriva! Hmmm... Hmmmm..... Hmmmmmmmmmmmmmmm....

Nä... Kom inte på nåt...


Skönt me lov i alla fall 

Av randompieces - 27 februari 2011 11:02

Hej!


Hade halv 8 hos mig igår... Det var brorsan å pappa som var gäster... Syrran var hos en kompis... 


Vi bjöd såklart på välkomstdrink, förrätt, varmrätt å efterrätt 

Här kommer det några bilder.. 


                    Aa... Ni ser ju vad vi fick.. Men bilderna lev lite suddiga...


Å här kommer förrätten...


    

Varmrätten:


    

Å efterrätten:


         




Allt var gott tycker jag... Speciellt varmrätten å efterrätten...

 Nästa vecka är det väl brorsan å pappa...


Har kastat å gett syrran kläder idag.. Jag lära ju få plats med alla mina nya saker..



Ska väl åka å träna sen... Måste nog vara lite försiktigare... Igår stupade ja å slog i benet hårt... Sen satt jag på isen å garva... Men om jag hade ramlat på knäna hade det nog inte varit lika roligt... Då skulle jag inte ha kunnat åkt idag... Egentligen kan jag inte det... Men men... Jag vill träna... Men bara inte så jag blir värre i knäna eller mer förkyld...


Vilker jag blir...



Ska dra nu!


CYA!  

Av randompieces - 26 februari 2011 17:04

Hallojsan!


Idag har man tränat då.. Ville inte gö det innan... Var så himla förkyld... E det nu å men man måste va med på dom träningarna... Känner mig sämre... Blev snuvigare och hesare... Å tröttare...


Jag å mamma har gått igenom nästan hela skrubben... Jag har säkert fått typ 20 nya klädesplagg... Så nu blire å rensa klädskåpet... Jag har så himla mycket tröjor... Men byxor e det inte lika många av. Så syrrans ska väl få kolla på vad hon vill ha å inte vill ha... Av tröjor... Å så har hon ju 1 meter stor klädhög som hon ska gå igenom... Hehe... 

2 av kläderna som jag tog var HELT oanvända... Å snygga var de å.. Tycker jag då... Det var 2 tröjor... 

Den ena kostade 200 kr å den andra kostade 160 kr... Fatta vad mycket man tjänar på å ärva... Vi slängde dubbelt så mycket som vi tog.. Nästan alla kläder var ful eller så var de blekta... 


Men i alla fall så ska ja å mamma fixxa mat idag... Vi har gjort efterrätten... Men förrätten å varmrätten tar vi senare... Kommer bilder.... 


Har inte gjort så mycket idag... 


Ska dra nu...


HEJdå!

Av randompieces - 25 februari 2011 21:01

Tjohej!


Idag har man ju nya batterin... Jippie... Nu kan jag ta kort igen... Så jag har gjort det... Kommer å komma på mina skor och jeans som jag köpte idag... Och om jag får in ett så blir det väl på min gamla katt Kingen...


    

Här är mina byxor som är lite pösigare nertill... Skitsköna... Köpta på Lindex...


     Dom här är tajtare... Assköna... Köpt på Lindex... Igen... Men dom e inte så tajt att man blir som en pepparkaka....


Å har gjort om några bidler på Picnik...


   Det här är våran gamla katt.. Kingen... Eller han hette egentligen King Edward... Men vi kallade honom Kingen. Han dog för några år sedan och jag saknar honom starkt. Han var hur snäll som helst.. Men han såg skabbig ut... Sista tiden... Det ser ut som om att han bara har 1 öra.. Men han har 2... Han hade varit i slagsmål med en annan katt... Så han hade fått ett litet sår... 


Vi märkte att Kingen bara blev magrare och magrare... Och vi matade honom mer och mer... Då förstod vi att Kingen hade fått diabetes... Vi ville inte att Kingen skulle behöva lida... Så vi tog bort honom efter 4 månader kanske... Han blev 16 år... Så han var gammal...


Kingen hade en bästis... Det var Cita.. Våran gammla hund... Cita och Kingen var bästisar ända sedan barndomen... De myste och lekte med varandra... Cita var 6 år när jag föddes... Lika med Kingen... Men Cita dog när hon var 14 av någon knöl.. Kan ha varit canser... Vi ville inte att hon skulle behöva lida med den knölen, för hon mådde inte bra... Så vi tog bort henne.. Cita var som en ängel, lika med Kingen... De var alltid snälla. Kingen bet eller rev mig ALDRIG... Inte 1 ända gång!

Cita gjorde inte det heller... Någon månad efter att Cita dött så skaffade vi oss Sotis.. Världens bråkkatt... Han bet och rev en hela tiden... Och han var fet... Men han var jättesöt och man kunde mysa med honom IBLAND... Men om det blev för länge så rev han en utan förvarninng...

Efter att Kingen hade dött så skaffade vi oss Skrållan... Ni vet ju hur Skrållan är... Busig, snäll, söt och har en personlighet som påminner om Kingen... Oj... Nu glömde jag en busig hund...

Tindra kom till oss 1 dag före Skrållan... Å det lustiga e att Skrållan e 1 dag äldre än Tindra... Ok... Inte så lustigt...

 Skrållans mamma dog vid tidig ålder... Så Skrållan har haft en hård uppväxt...


Efter något år så försvann Sotis helt spårlöst.. Men 3 dagar innan så hade det gått 1 lodjur och 1 räv... Räven förföljde lodjuret...

Så vi tror att lodjuret tog Sotis... Tråkigt nog..



Om jag ska rabbla upp ALLA djur som vi har haft så kan jag skriva en tjock bok... Om jag ska ha info å... Annars så blir den väl bara 2 sidor...


Okej... Kommer en liten bild på Tindra...

   När hon var bebis...


Ska dra nu..


Hejs!

Av randompieces - 25 februari 2011 16:27

Hej!


Ska trolla fram några ''roliga'' historier... Om jag kan... 



Barnet och mamman:


Barnet: Mamma, kan jag få ta ett äpple?

Mamma: Va?? Ett till? Du har redan ätit 2 äpplen idag! Tror du äpplen växer på träd?


Okej.. Den sög... Men jag har ju precis börjat å trolla...


Vi kan ta några Bellman historier. 


En natt kom Bellman cyklande i full fart nerför en brant backe. En polis viftade med armarna och skrek:

-Stopp, du har inget lyse på cykeln!

-Undan, jag har inga bromsar heller.


Bellman och en tysk satt och skröt.

-Det var jag som gjorde Alperna, sa tysken.

-Ja men det är väl inget, det var jag som slog ihjäl Döda havet.


Bellman var på väg uppför en backe med en skottkärra med grus i. Han svor så det osade. Då mötte han en dam som sa:

-Om du svär så där kommer du inte till himlen.

-Jag ska inte till himlen, jag ska bara uppför backen.



Det var en gång Bellman som var kapten. På hans axel satt en papegoja som härmade allt han sa. En gång gick det så fort att Bellman sa:

-Det går i femtio knop.

Och papegojan härmade honom:

-Det går i femtio knop, det går i femtio knop.

Och så körde dom på en sten. Då sa Bellman:

-Det blev en jävla smäll!

Och papegojan härmade honom:

-Det blev en jävla smäll, det blev en jävla smäll!

Och så började båten ta in vatten, och Bellman sa:

-Hämta pumpen, kärringen läcker!

Och papegojan härmade honom:

-Hämta pumpen, kärringen läcker! Hämta pumpen kärringen läcker!

Nästa söndag var dom i kyrkan och prästen pedikerade. Papegojan tyckte att det var så tråkigt så han sa:

-Det går i femtio knop, det går i femtio knop!

Prästen blev så arg att han kastade bibeln på papegojan. Men han missade och bibeln flög in i väggen. Då sa papegojan:

-Det blev en jävla smäll, det blev en jävla smäll!

Tanten som satt framför skrattade så mcket att hon kissade på sig. Då sa papegojan:

-Hämta pumpen, kärringen läcker! Hämta pumpen kärringen läcker! 



En ryss, en amerikan och Bellman kom till en önskebrunn där man kunde få precis vad man ville. Ryssen skrek:

-Jag önskar mig vodka!

Han hoppade ner i brunnen och landade i vodka och han drack så att amerikanen och svensken knappt kunde få upp honom. Sen var det amerikanens tur att hoppa.

-Jag önskar mig pengar.

Han landade i ett hav av pengar som han stoppade på sig. Bellman tog ordentligt med sats så att han skulle hinna önska sig allt han ville ha. Han började spinga men precis innan han skulle hoppa ner i brunnen så snubblade han och skrek:

-Skit!


Det var alla Bellman historier...


Anna fyllde år och fick ett armbandsur och en liten flaska parfym. På födelsedagskalaset var edt ingen som uppmärksammade dessa presenter, så Anna sa:

-Om ni känner en liten doft och hör ett litet ljud så kommer det bara från lilla mig.


Läraren till eleverna:

-43% av er kommer att bli underkända på provet. 

En röst från bakre delen av skolsalen:

-Det tror jag inte på, vi är ju bara 26 i klassen.


Läraren till eleverna:

-I dom här trakterna fanns det både varg och björn för 100 år sen.

 Lilla Anna räcker upp handen och säger:

-Då var du väl rädd?


-Anton, vad kallas en man som föddes i Egypten, som växte upp i USA, som kom till Sverige och dog i Stockholm?

-Död.


Lärarinnan till Kim:

-Om jag säger ''jag är vacker'', vilken tidsform är det då?

- Det måste vara 50- talet.



-Jag tycker man borde förbjuda ordboken.

-Varför det?

-Det innehåller ju både gift, kärnvapen och aids.


Läraren till Lisa:

-Vad ska du göra när du blir lika stor som jag?

-BANTA!




Det får duga... Hoppas ni har fått lite skratt...           


      


Hejdå!


 


 


Av randompieces - 25 februari 2011 15:57

Halloj allihopa!


Idag har man ju varit å handalt eller shoppat... Med mamma... 


Vi fyndade bra! Köpte 2 par jeans å 1 par DC skor.. (Kommer bilder senare) Å det blev typ 900 kr om inte midre.. Eller 950 kanske... Å skorna kostade 850 i vanliga fall... Var rea på 30 %.. Hehe... Å på jeansen så fick man 100 kr rabbat om man hade köpt för 400... Å mamma hade 30% rabbat... Så om inte hon hade haft och att det inte hade varit 100 kr rabbat så hade det väl kostat ca 698 kr... För 2 par jeans... 


Efter att vi hade varit å sprungit runt i affärer så stack vi till ett fik... Köpte någon kakaokub... Eller nåt... Den såg så fjuttig ut, men jag tänkte att jag behöver väl inte bli mätt... Jag fick inte i mig 1 till tugga efter att jag hade ätit lite mer än halva... Nästan all grädde var kvar... Å min mage var proppfull... Men jag blev skittörstig... Drack 2 glas cocacola å 2 glas vatten... Sen orkade jag inte dricka nåmer.. Så då stack vi... 

Men fett gott vare...


Jag gjorde om 2 kort som ni ska få se..


  Men visst blev den bättre? Hade kanske varit snyggare om man hade tagit bort allt klotter... Rosetten såg faktiskt lite riktig ut...


    Hehe.... Min.... Dator... Hehe, Min dator... LoL... Men hon ska väl få va med å... Det kanske e en han... Oj... Tänkte jag inte på... 


Vilken blev snyggast? Kommentera (om du vill)



Skriv: DN för Datan... Å skriv SK för Skrållan (Katten)



Ska lyssna på musik å kolla bloggar å sånt.... Eller måla  

Blir ''halv 8 hos mig''... Imån... Ska bjuda familjen på nå super... Jag å mamma då... Blir lättare å komma på saker... Å om man behöver hjälp med saker å ting... Så måste man ju ha hjälp av en vuxen... Det blir lättast... För de e oftast bra på å förklara...

Blir väl en vanlig fredagskväll...


Ha ett bra lov..



SES!.... Vänta...



SOS!  


Skoja bara....  



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag ha en berättelse? (Kommentera om du vill ha något specillet i den)
 Ja, det kan bli roligt!!!
 Nä, fy vad trööökitg!! Ingen pallar väl det!!!
 Nja, det blir nog mest jobbigt...
 Inte vet jag!!!! Gör som du vill... Det e ju din blogg...
 Nej
 Prova några gånger... Om det går dåligt så lägger du bara ner det...

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards